PALCE SZPONIASTE, MŁOTECZKOWATE, MŁOTKOWATE

Deformacja palców stopy towarzysząca koślawości palucha stopy. Schorzenie postępuje prowadząc do zaburzeń biomechaniki oraz funkcji stopy. Chory zauważa, że stopa zaczyna wyglądać nieładnie, największym problemem jest jednak ból i kolizja palców w obuwiu. Pojawiają się bolesne nagniotki nad wyniosłościami kostnymi palców a chorzy zaczynają cierpieć, pojawia się codzienny dyskomfort, zmniejsza się aktywność fizyczna i zadowolenie z życia. Wydawało by się, że to „tylko stopa” a jednak problemy związane z tą deformacją skutecznie ograniczają normalne życie. Choroba jest stale postępująca, stopniowo dochodzi do coraz większej dysfunkcji przodostopia i coraz bardziej nasilonych dolegliwości bólowych.

Nie ma skutecznych metod leczenia zachowawczego!

Poprzez wkładki, wygodne obuwie, dystansery ( kliny ) międzypalcowe można złagodzić cierpienia, ale nie wyleczy się schorzenia. Problemy stopniowo będą się nasilać. W zaawansowanym stadium choroby poprawę może przynieść leczenie operacyjne. W leczeniu operacyjnym stosujemy najskuteczniejsze obecnie techniki chirurgiczne oraz tytanowe lub biokompozytowe, wewnętrzne ( umieszczane w kościach ) implanty. Żaden metal nie wystaje ponad skórą. Zastosowane systemy pozwalają również uniknąć zakładania gipsu po operacji.

Pacjent, po zabiegu chirurgicznej korekcji deformacji w obrębie przodostopia, szybko się usprawnia i powraca do normalnej codziennej aktywności . Średnio trwa to 6 tygodni. Klinika ORTOLINE specjalizuje się w leczeniu w.w. schorzeń przodostopia.

Lekarze Piotr Wójcicki i Marcin Stęplowski posiadają wiedzę, doświadczenie, umiejętności oraz doskonałe implanty stosowane w renomowanych klinikach europejskich oraz w USA. Lekarze i pielęgniarki z Kliniki Ortoline stale podnoszą swoje kwalifikacje poprzez wysokospecjalistyczne szkolenia w kraju jak i zagranicą. Stosowane implanty są nowoczesne o sprawdzonej przez lata skuteczności klinicznej.