Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży dokonywanej przez ORTOLINE sp. z o.o.
z siedzibą w Zielonej Górze przy ul. Winnej 24, (65-366 Zielona Góra), NIP 9291858352, KRS 0000498904, e-mail: biuro@klinikaortoline.pl, działającej jako sprzedający.
1. Przez konsumenta rozumienie się osoby fizyczne podejmujące czynności (zakup) w celach bezpośrednio niezwiązanych z prowadzoną przez te osoby działalnością gospodarczą.
2. W przypadku zakupu przez przedsiębiorców wyłącza się możliwość odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 20-21.
3. Przedmiotem sprzedaży jest paczka (box) zawierająca bliżej nieznane i nieokreślone rzeczy ruchome.
4. Składając zamówienie kupujący potwierdza i akceptuje ryzyko i fakt, że kupuje paczkę o nieznanej zawartości, która może zwierać rzeczy tak nowe i w pełni sprawne, jak i takie które mogą być używane, uszkodzone, niesprawne.
5. Kupujący składa zamówienie drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: biuro@klinikaortoline.pl
6. Zamówienie powinno zawierać następujące elementy:
a) imię i nazwisko kupującego,
b) adres zamieszkania kupującego, adres e-mail kupującego jeżeli jest inny niż adres, z którego składne jest zamówienie, adres dostawy towaru, jeśli jest inny niż adres zamieszkania,
c) wskazanie ilości zamawianych paczek,
d) wybór sposobu dostawy,
e) wyboru sposobu płatności,
f) nr telefonu,
g) wskazanie czy wystawić fakturę VAT.
7. W przypadku, gdy kupujący jest przedsiębiorcą podaje:
a) nazwę kupującego,
b) siedzibę kupującego,
c) NIP,
d) adres dostawy towaru, jeżeli jest inny niż adres siedziby,
e) wskazanie ilości zamawianych paczek ,
f) wybór sposobu dostawy,
g) nr telefonu.
8. Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, co nastąpi poprzez przekazanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej, które jest potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży zamówionej paczki.
9. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia zawiera m.in. łączną cenę do zapłaty, w tym koszty transportu, sposób dostawy, termin płatności, rachunek bankowy do płatności.
10. Jeżeli kupujący nie otrzyma potwierdzenia przyjęcia zamówienia w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia umowa sprzedaży nie dochodzi do skutku.
11. Wysyłka zamówienia nastąpi w ciągu 14 dni od dnia zaksięgowania wpłaty za zamówienie.
12. Przesyłka jest wysyłana na zlecenie kupującego przy wykorzystaniu usług zaproponowanych przez sprzedającego i wybranych przez kupującego w zamówieniu.
13. Zapłata ceny za zmówienie możliwa jest tylko poprzez płatność na rachunek bankowy (przedpłatę) lub za pobraniem.
14. Dane do przelewów zostaną przekazane wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
15. Jeżeli zapłata ceny nie nastąpi w ciągu 7 dni od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego umowa wygasa bez obowiązku spełnienia świadczeń przez strony.
16. Własność paczki przechodzi na kupującego z chwilą przekazania jej przewoźnikowi. Ryzyka związane z paczką, w tym niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zakupionej paczki przechodzi na kupującego z chwilą wydania jej przewoźnikowi.
17. W związku z tym, że przedmiotem sprzedaży jest paczka o nieokreślonej zawartości rzeczy, których stan także jest nieznany (mogą to być rzeczy tak nowe i w pełni sprawne, jak i używane, uszkodzone, niesprawne) wyłączona jest odpowiedzialność sprzedającego z tytułu nienależytego wykonania umowy, a także rękojmia oraz gwarancja za rzeczy znajdujące się w zakupionej paczce.
18. Wszelkie uwagi oraz reklamacje dotyczące realizacji zamówienia kupujący może zgłosić pisemnie na adres sprzedającego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej sprzedającego. Uwagi, reklamacje będą rozpatrywane w przeciągu 14 dni od dnia ich otrzymania.
19. Kupujący w uwagach, reklamacji powinien opisać problem oraz podać swoje dane identyfikacyjne, dane przesyłki oraz zamówienia.
20. Kupujący, który jest konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów bezpośredniego zwrotu rzeczy i dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez kupującego innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedającego. Do zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej sprzedającego.
21. Przy odstąpieniu od umowy kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
22. W celu zrealizowania zamówienia zaleca się korzystanie z ogólnodostępnego, powszechnie stosowanego oprogramowania, renomowanych firm, w tym oprogramowania antywirusowego.
23. Administratorem danych osobowych kupującego jest sprzedający
1) Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zakupów, marketingu bezpośredniego oraz ofertowania dotyczącego własnych produktów i usług, stanowiącym tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki., w celach dowodowych, a nadto w celach realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie podatków i księgowości.
2) W przypadku konieczności dostarczenia zamówienia dane osobowe mogą być udostępniane operatorom pocztowym lub przewoźnikom wyłącznie w celu dostarczenia zamówienia.
3) Dane osobowe przetwarzane w celach związanych z realizacją zakupów będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zakupów i zamówienia, po czym dane podlegające archiwizacji będą przechowywane przez okres właściwy dla przedawnienia roszczeń, tj. 7 lat od dnia zrealizowania zamówienia. Dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych objętych oświadczeniem zgody będą przetwarzane do czasu odwołania zgody.
4) Osoba, której dane dotyczą ma prawo: dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, bycia zapomnianym.
5) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak podania danych osobowych wskazanych do realizacji zamówienia będzie brak możliwości zamówienia lub brak możliwości realizacji zamówienia przez sprzedającego.
6) Wszelkie uwagi lub zastrzeżenia dotyczące ochrony danych osobowych należy składać pisemnie lub na adres poczty elektronicznej sprzedającego.
24. Kupujący, który jest konsumentem, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
2) Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między kupującym a sprzedającym.
3) Kupujący może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu ze sprzedającym korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, których dokładne dane można znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.